209 biljetter dubbelbokade mot Galatasaray

stol-340-pixlar

Transticket har nu upptäckt felet som uppstod under försäljningen av biljetter till ÖFK-Galatasaray.

Det visar sig vara 209 kunder som drabbats av dubbelbokning och det handlar totalt om cirka 500 platser.

Transticket har nu satt ihop ett team som ringer runt och erbjuder nya platser till de kunder som blivit dubbelbokade.

Under tiden som Transticket jobbar med att ordna felet så är försäljningen till matchen pausad.

– Transticket måste få den tid som krävs för att ordna det här, säger ÖFK:s ordförande Daniel Kindberg.

Så här säger Oscar Klingensjö, General Manager hos Transticket:

– Igår uppstod ett teknisk fel vilket gjorde att ett fåtal biljetter blev dubbelbokade. Alla som köpt biljett kommer att kunna gå på matchen. De som är drabbade kommer att bli kontaktade av vår personal under tisdagen. Vi beklagar det inträffade.

Det är flera som hört av sig och berättat att de inte fått det mejl med förturslänkar och lösenord som gick ut i måndags. Efter samtal med e-posttjänstens leverantör har vi fått viss klarhet i vad som kan ha gått fel.

- Hos vissa kan mejlet hamnat i inkorgen för spam eller i fliken ”kampanjer”, om man exempelvis har en gmail-adress. De som har registrerat en företagsadress kanske inte får mejlet då det stannar i företagets brandvägg, säger Ola Laxvik, biljettansvarig i föreningen.

Hittar du inget mejl varken i din vanliga inkorg eller i skräpposten, kontakta oss på biljett@ostersundsfk.se så skickar vi en ny kod lagom tills försäljningen kan öppna igen. Alternativet är att besöka ÖFK-shopen på Prästgatan 50 A.

I väntan på en lösning med de dubbelbokade platserna är alltså all försäljning stoppad, även via mejllänkarna som gick ut. När ny information finns uppdaterar vi om läget.

ÖFK på Instagram
240
osdsport.se – Med fokus på ÖFK
osdsport
Affärsnätverket Mälardalen
affarsnatveret
Annonser