banner_halmstad

Försäljningen till Galatasaray-matchen är stoppad

Biljettförsäljningen till matchen Östersunds FK-Galatasaray är stoppad.

– Vi misstänker att det förekommer dubbelbokade platser, säger Ola Laxvik som är biljettansvarig.

Transticket, som ÖFK använder sig av för biljettförsäljning, har haft tekniska problem under dagen.

De som skulle köpa biljetter till ÖFK-Galatasaray fick felmeddelanden. Flera medlemmar och årskortsinnehavare fick inte heller den personliga kod som man var lovade.

Vid 14-tiden var försäljningen igång igen, men nu misstänker man nya problem.

– Vi misstänker att platser är dubbelbokade. Vi har sagt till Transticket att stoppa försäljningen. Vi vill inte stå där och riskera en överbokad arena. Nu måste vi tillsammans med Transticket lösa eventuella dubbelbokningar innan försäljningen kan fortsätta, säger biljettansvarige Ola Laxvik.

Detsamma gäller de som inte fick ett mejl som utlovat.

– Enligt våra register är 98 % av de mejl med biljettlänkar som skickades tidigare idag levererade. Men eftersom så många hört av sig och säger att de inte fått något mejl måste det vara fel någonstans. Vi vill säkerställa att alla medlemmar och årskortsinnehavare får samma möjlighet att köpa biljetter innan vi öppnar försäljningen, fortsätter Laxvik.

Behöver man vara orolig att man blir utan biljett fast man redan har köpt?

– Alla som har en biljett idag är garanterad plats till matchen. Imorgon hoppas vi få bukt med alla problem, avslutar Laxvik.

ÖFK på Instagram
osdsport.se – Med fokus på ÖFK
osdsport
Affärsnätverket Mälardalen
affarsnatveret
Annonser