Avslutar Kindbergs ägande – Lundh belyste problemet

Daniel intervjuad

Daniel Kindberg har varit tredjepartsägare i Östersunds FK.

Nu avslutar klubben Kindbergs ägande och betalar tillbaka de pengar som han har investerat.

Då Östersunds FK var i behov av pengar för fem år sedan klev ordförande Daniel Kindberg in och hjälpte till med privata pengar. Under åren har han investerat 16 miljoner i klubben.

– Jag investerade under en tid för att hjälpa klubben.  Även om det inte i sammanhanget är jättemycket pengar så kände jag att det var välbehövliga pengar för klubben, säger Daniel Kindberg.

Klubben har betalat tillbaka 5 miljoner och nu löser man tredjepartsägandet genom att lösa ut Kindberg med de 11 miljoner som kvarstår.

– Jag tycker det är skönt att vi får ett avslut på mitt tredjepartsägande i klubben. Nu när reglerna har ändrats och för att undvika spekulationer i kommande transferfönster så känns detta jättebra, säger Daniel Kindberg.

Du menar att folk misstänker att du vill trissa upp priser på spelarna för att samtidigt få ekonomisk vinning privat?

– Det ska inte kunna få föreligga några dubier om att jag alltid sätter ÖFK:s intresse i första rummet. Ingen ska få eller kunna misstänka att jag beslutar om försäljningar av spelare för egen vinning. Jag är glad och stolt över de investeringar jag gjort men nu är det skönt att vi som förening rensar ut tredjepartsägandet.

Det var i en intervju med fotbollsjournalisten Olof Lundh som tredjepartsägandet belystes.

– Jag vill i sammanhanget tacka Olof Lundh för de uppriktiga och direkta samtal vi haft både under intervjuer och på sidan av intervjuerna, det har hjälpt mig i min reflektion och gör mig till en bättre ledare, säger Daniel Kindberg.

För ytterligare frågor kontakta Daniel Kindberg, 070-3146407

ÖFK på Instagram