ÖFK-tv: Nebiyou starkare än tidigare – stortrivs på lägret

Han gjorde ett snyggt mål i matchen mot Brommapojkarna och visade dessutom i träningsmatchen mot GIF Sundsvall att han kan bli ÖFK:s riktigt stora utropstecken kommande säsong. Nebiyou Perry har slitit hårt för att få upp sin fysik under vintern.

Förra säsongen var han med för att se och lära. Det blev sex matcher, varav två från start från 20-åringen från New York. Den här säsongen kan Nebiyou Perry bli det stora utropstecknet. Anledningen är att Nebiyou fysiskt har blivit starkare i kroppen och jobbat hårt under ledigheten i december.

-Ja, jag behövde någon förändring i min träning. Jag har jobbat hårt och nu känns det bra, säger han när vi träffar honom under försäsongslägret i Portugal.

I matchen mot Brommapojkarna gjorde han ett snyggt mål till 1-0 och hade en mängd chanser. Han ryckte sönder BP:s högerbackar och visade prov på snabbhet och en bländande teknik.

-Det känns bra i år. Hela laget har fått ett år på sig att spela ihop sig. Vi känner varandra nu och vet hur vi ska spela.

På plats i Portugal kommer det att bli mängder av bra träningspass på stor plan och naturgräs. Det kommer också att bli ett antal pass i gymmet. Det är en starkare Nebiyou som visar upp sig och förhoppningen är att det nu också ska synas på plan.

-Det är skönt att få träna på fullstor plan i bra väder. Det här blir ett bra träningsläger för oss.