1-1 för ÖFK mot Århus i sista träningsmatchen i Portugal

ÖFK spelade 1-1 i lagets andra träningsmatch på lägret i Portugal mot danska topplaget Århus. ÖFK:s mål gjordes av Jordan Attah Kadiri i andra halvleken.

-Vi gör en bra match, vi får vara nöjda med den här matchen, säger Ian Burchnall, ÖFK:s tränare.

ÖFK:s nästa sista dag på träningslägret i Portugal bjöd på 20 grader, strålande solsken och en perfekt spelplats med en gräsmatta som hade gjort alla världens trädgårdsmästare avundsjuka.

Gräsmattan som matchen mellan ÖFK och Århus spelades på var 85 procent vanligt gräs och 15 procent konstgräs. Välklippt fin och med det fina vädret var det absolut bästa tänkbara förutsättningar för en bra match.

Första 15-20 minuterna blev ett ställningskrig där inget av lagen ville släppa till något. ÖFK tog sedan över lite i matchen och hade några halvchanser men de riktigt bra chanserna uteblev. ÖFK hade lite mer boll än sina motståndare men första halvleken var jämn.

I den andra halvleken. Gjorde ÖFK fem byten, förutom Aly Keita som lämnade över till Andrew Mills bytte också ÖFK in Sam Mensiro, Marco Weymans, Felix Hörberg och Noah Sonko Sundberg. Ut i paus gick Aly Keita, Ron Mukiibi, Alex Purver, Eirik Haguan och Simon Kroon.

-Det blir lite ryckigt och svårt när vi byter så många spelare i paus, men jag är nöjd med min insats, sa Simon Kroon i paus.

Publiken på Quntio Do Lago hann knappt sätta sig i grässlänten efter paus innan Jordan Attah Kadiri presenterade sig. Kadiri höll sig framme och nickade in 1-0 snyggt.

Kvitteringen kom i mitten av andra halvleken och några fler mål blev det inte. 1-1 för väl ändå ses som en godkänd insats och fin avslutning på träningslägret i Portugal.

-Vi har haft ett mycket bra läger här nere. Vi har fått bra träning och två bra matcher mot bra motstånd. Vi har dessutom klarat oss utan några skador, sammanfattade Ian Burchnall efter matchen.

Se ÖFK:s livesändning efter matchen.

Se ÖFK:s livesändning för matchen mot Århus här!