Kalpi Outtara anländer till Östersund i helgen

Nu är äntligen alla papper klara för att ÖFK:s back Kalpi Outtara kan ansluta till laget. Kalpi Outtara flyger från Elfenbenskusten i helgen och startar sin träning med laget på måndag.

Kalpi Outtara kom till ÖFK på lån i somras från Elfenbenskusten. Efter en fantastisk fin höst från 21-åringen bestämde sig ÖFK:s tränare Ian Burchnall att ÖFK ville behålla Kalpi. På nyårsafton blev det så klart att Kalpi Outtara skrivit på ett treårs avtal med ÖFK, men det har dröjt till nu innan alla papper varit klara och att han skulle kunna resa till Sverige.

-Vi är jätteglada att Kalpi nu kommer till Östersund och kan ansluta till laget. Hans skada, som han drog på sig i höstas, är nu helt läkt och vi får ha lite tålamod med att han har missat stora delar av försäsongen med laget, säger Ian Burchnall.

Kalpi kommer inte att hinna till Östersund för att spela i helgens matcher mot Levanger och Umeå FC. Han kommer nu att inleda försäsongsträningen och ledarteamet kommer att skynda långsamt med hans speltid i matcher. Allt för att han ska hinna komma i så bra form som möjligt till slutet på Svenska Cupen men också starten av Allsvenskan.