ÖFK-tv: Lasse Landin inför cupmatchen i Helsingborg

På söndag klockan 16.30 är det dags för ÖFK:s första tävlingsmatch denna säsong. Då spelas den första matchen i gruppspelet i Svenska Cupen och motståndarna heter Eskilsminne från Helsingborg. Hör Lasse Landin tycka till om motståndarna och faran att möta ett division I-lag.

Svenska Cupen startar alltså upp tävlingssäsongen för ÖFK och det är inget dåligt division I-lag som ÖFK möter. Eskilsminne är en relativt stor förening, deras ungdomscup är en av de största i landet efter Gothia Cup. Närmare 700 lag spelar i Helsingborg under några dagar i Eskilscupen i slutet av juli och i början av augusti.

Eskilsminne har de senaste åren gjort bra resultat i Svenska Cupen, förra året spelade de oavgjort mot Hammarby, en match som de höll på att vinna eftersom de hade en segerboll inne som sedan dömdes bort av domaren.

För två år sedan slog Eskilsminne ut Helingborg i kvalspelet till Svenska Cupen. Med andra ord, Eskilsminne älskar att spela Svenska Cupen och älskar att överraska.

Se vad Lasse Landin, ÖFK-profil har att säga inför matchen mot Eskilsminne! Klicka på webb-tv spelaren här ovan!

Vill du se matchen på plats i Helsingborg på söndag? Här hittar du information hur du köper biljetter till matchen!

Här hittar du lottningen till Svenska Cupen och de matcher som spelas i gruppspelet!