Allsvenskan startar 14 juni – planeringen i ÖFK fortgår

Vid ett möte idag med Svensk Elitfotboll, där alla klubbar i Allsvenskan och Superettan ingår, var målsättningen fortsatt att Allsvenskan ska starta 14 juni.

Målsättningen att starta i mitten av juni står därmed fast och arbetet med att planera säsongen fortsätter alltså som planerat.

-Det känns bra att vi fortfarande räknar med att starta Allsvenskan i mitten av juni. Målsättningen är, precis som tidigare, att spela Allsvenskan med publik när vi kör igång, säger Stig Eklund, vd i ÖFK efter mötet.

Svensk Elitfotboll följer hela tiden den information som Folkhälsomyndigheten lämnar och fortsätter att följa deras rekommendationer. Det är nästa två månader kvar till det är tänkt att den Allsvenska säsongen 2020 ska starta och målsättningen är fortfarande att säsongen kommer att starta med publik på läktarna.

Spelschema kommer att tas fram inom en snar framtid och då står det också klart vilka dagar och tidpunkter som ÖFK kommer att spela sina matcher i Allsvenskan.

Fortfarande finns en viss osäkerhet om Allsvenskan kommer att kunna starta med publik på läktarna eller inte. Det finns flera olika scenarier som Svenska Elitfotboll jobbar utifrån, men huvudmålet är att matcherna ska spelas med publik.