ÖFK-TV Premium: Hör målskytten Isak efter segern

I går kväll gjorde han kvitteringen till 1-1 och idag kom han och övriga lagkompisar i ÖFK hem till Jämtland igen.

-Det var en skön match och en skön seger, säger Isak Ssewankambo på Frösö Flygplats.

I början av andra halvleken slog han till, Isak Ssewankambo. Han fick ett bra läge på högerkanten och gick in i planen och fick en skön träff, otagbar för Kalmars målvakt.

-Vi har kämpat hårt för de här tre poängen. Jag fick en bra passning från Simon (Kroon) och fick en bra träff, berättar Isak.

Laget firade igår i omklädningsrummet innan de satte sig i en buss för att åka upp till Stockholm. Laget anlände till hotellet vid Arlanda 03.15 i natt och sedan efter fyra timmars sömn åkte de ut till Arlanda för att flyga hem till Östersund igen.

Lite trötta och lite mosiga, men ändå väldigt glada över att ha fått första segern i Allsvenskan för säsongen 2020.

Se hela intervjun med Isak i ÖFK-TV Premium.