ÖFK-TV Premium: Assist senast för Simon – nu laddar han för tre nya poäng

Ett mål och ett assist för Simon Kroon på de fem första omgångarna av Allsvenskan och dessutom riktigt bra spel med mängder av målchanser. Inte undra på att Simon ler och ser lycklig ut inför matchen mot Mjällby.

-Det känns riktigt bra, säger han på sin breda skånska.

För första gången på fem år har Simon Kroon haft en skadefri försäsong. Han har i de fem första matcherna startat och gjort det riktigt bra. Ian Burchnall har gett honom sitt förtroende och Simon springer som aldrig förr under matcherna.

-Ja, jag får springa och jaga en hel del.

Glädjen över att äntligen vinna en match i Allsvenskan var stor hos hela laget och den glädjen ska nu spelare och ledare ta med sig i matchen mot nykomlingen Mjällby.

-De har gjort det bra så det här blir en tuff match för oss, säger Simon efter lagets träning på lördagen.

Det är tätt med matcher just nu. Men efter matchen mot Mjällby väntar sex dagar innan nästa drabbning, bortamatchen mot Falkenberg som spelas på lördag eftermiddag.

Se hela intervjun med Simon Kroon i ÖFK-TV Premium.