ÖFK spelade oavgjort, 0-0 mot Örebro SK

En tät match där ÖFK kämpade och slet för att hålla formstarka Örebro borta från straffområdet och Keitas mål. Matchen slutar 0-0 och ÖFK har därmed sex raka matcher utan förlust!

ÖFK gjorde två förändringar inför den här matchen, Eirik Haugan var lite krasslig inför matchen och Henrik Bellman fick börja på bänken, istället kom Felix Hörberg och Sam Mensiro in i startelvan.

Ronald Mukiibi fanns utanför laget och utanför laget fanns fortfarande Simon Kroon på grund av skada. Simon är dock på gång och har tränat med laget en tid nu.

Ludvig Fritzson har också problem och lämnades utanför truppen, även här lätt skadad. Men räkna med att både Fritzson, Kroon och Mukiibi troligen är tillgängliga för matchen mot Djurgården hemma på Jämtkraft Arena på söndag.

Örebro kom till Östersund med två fina segrar i bagaget, Malmö och IFK Norrköping har bägge fått känna på ÖSK:s fina spel och starka prestation.

ÖFK startade matchen bra och vaskade fram fem hörnor första sex minuterna, otroligt starkt spel och ÖFK-spelarna såg riktigt heta ut i inledningen.

ÖSK:s bästa chans kom när Keita var långt ute i straffområdet och Deniz Hümmet chansade och försökte lobba över Keita. Men Keita var cool och backade några meter och petade bollen över sin egen ribba!

ÖFK gjorde ett byte i halvtid när Ahmed Awad kom i istället för Francis Baptiste.

Andra halvleken startade med ett underbart anfall av ÖFK, in i mitten fanns flera ÖFK-spelare och till slut fick Felix Hörberg träff men tyvärr gick bollen utanför.

ÖFK:s andra byte kom efter drygt 57 minuter när Jerell Sellars kom in istället för Felix Hörberg. Nästa byte kom efter 70 minuter när Alex Purver kom in istället för Isak Ssewankambo.

Örebro var snäppet bättre än ÖFK i andra halvleken, Aly Keita visade gång på gång att han är en av Allsvenskans bästa målvakter.

Sista bytet för ÖFK kom i slutet när Henrik Bellman kommer in i stället för Blair Turgott.

ÖFK fick en sista möjlighet på övertid, en farlig frispark precis utanför straffområdet sköts precis över av Nebiyou Perry. Perrys skott tippades ut av ÖSK:s målvakt.

Matchen slutar 0-0 och ÖFK möter nu Djurgården hemma på söndag i ytterligare en svår hemmamatch.