Utökad bolagsstyrelse efter dagens ordinarie stämma

Idag anordnades Östersunds FK Elitfotboll ABs bolagsstämma för 2021. Stämman hölls digitalt och ett 30-tal aktieägare deltog via länk när en utökad bolagsstyrelse röstades fram.

Mathias Rasteby, ordförande i Östersunds FK Elitfotboll AB inledde med att välkomna samtliga aktieägare till bolagsstämman och berättade om det gångna året. Stämman fastställde bland annat den resultaträkning och balansräkning som presenterats av styrelsen, och beslutet om fastställande var enhälligt.

Stämman valde Kent Hellström och Magnus Sidén till ledamöter och omval på Mathias Rasteby som ordförande, Tom Pripp som vice-ordförande, Lars-Olof Andersson, Teddy Myhr, Lena Johansson, Stig-Åke Eklund och Nils-Åke Hallström som ledamöter.

Nedan kommer en presentation av de nyvalda ledamöterna till styrelsen:

Kent Hellström
Kent Hellström flyttade från Frösön och moderklubben  Frösö IF 1977, för att spela i IFK Norrköping.
Spelade där under en 6 års period med bla  Gunnar Nordahl som tränare.
Har varit verksam som spelare och ledare i ett antal klubbar från div 5 till Allsvenskan.
Var under en 7 års period heltidsanställd Tipselittränare för IFK Norrköping (16-19 år)
Bla Huvudtränare i IK Sleipner  div 1 och 2. Specialtränare i IF Sylvia div 1 och Superettan.
IFK Norrköping Dam div 1-2. Arbetat med bla Olle Nordin, Stefan Hellberg, Håkan Eriksson, Tor-Arne Fredheim i olika tränaruppdrag.
Jag har en lång erfarenhet både inom bredd och elitfotbollen, både ungdom och senior.
Har ett brett kontaktnät och många kontakter just nu inom olika delar inom Elitfotbollen, som kan vara bra att ha i arbetet framåt.
Riktigt sugen på att kunna bidra till att utveckla fotbollen i ÖFK och Jämtland i stort.
Arbeta för att spelare i Jämtland ska få bra förutsättningar att stanna kvar och bli elitspelare i Östersund.
Arbetar nu som Tränarutbildare för Östergötlands FF och SvFF.
Fotbollsutvecklare (coachar ledare) i en Ungdomsförening
Civila jobbet är för RF-Sisu Östergötland som Idrottskonsulent

Magnus Sidén:
Först och främst är det ett hedersuppdrag att vara ledamot i vår unga men redan välmeriterade klubb. Att leva, äta och sova ÖFK är något som finns i dna:t, och något som måste genomsyra hela klubben från styrelser, tjänstemän till den rent sportsliga sidan med damlag, akademi samt vårt Allsvenska herrlag.
Jag kommer att arbeta hårt för att klubbens varumärke ska återfå sin forna glans, men i helt ny tappning. Vårt huvudfokus blir att skapa förutsättningar för vår verksamhet, finansiellt och organisatoriskt. Intäktssidan blir oerhört viktig att stärka. Vi ska vara en klubb där alla känner sig välkomna och blir en del av det stora laget, där varje individ vet sin roll, blir sedd och framför allt delar kärleken till klubben och dess framgångar och motgångar. Vår uttalade målsättning är att vi ska vinna varje match. Medias fokus kommer vara på det sportsliga genom att skildra våra segrar.
Min bakgrund är sprungen i skolans och utbildningsvärlden som lärare och rektor via roll som vd i entreprenadbranschen för att sedan två år tillbaka ta uppdrag som interimschef, i offentlig och privat sektor. Mitt stora erfarenhet att skapa starka team, välfungerande processer samt arbetet med ständiga förbättringar är egenskaper som jag kan bidra med i styrelsearbetet. Sist men inte minst har jag ett stort nätverk inom både offentlig och privat sektor.
Låt oss tända det rödsvarta ÖFK-hjärtat och drömmen om titlar!