Dagens hemmapremiär mot Örebro SK

Över 10 plusgrader och strålande solsken väntas i årets första hemmamatch för Allsvenskan 2021. Örebro SK gästar Jämtkraft Arena med avspark 15:00

Tidigare i veckan påbörjade ÖFK årets Allsvenskan i och med mötet mot Kalmar FF på Guldfågeln Arena. 0-0 blev resultatet i en match där de båda lagen visade framfötterna i varsin halvlek. Efter slutsignalen väntade en resa hem igen till Östersund där laget nu har laddat om och förberett sig inför dagens hemmamatch.

Förra säsongen då lagen möttes både hemma och borta i Allsvenskan slutade med två mållösa kryssmatcher. Örebro SK placerade sig på en stabil sjunde plats under förra årets säsong med 42 intjänade poäng varav 12 vinster, 6 oavgjorda och 12 förluster.

Dagens match tillåts publik för första gången på över 1 års tid att närvara på Jämtkraft Arena. Efter en utlottning så har fyra säsongskortsinnehavare fått ta med sig en vän eller anhörig som också är ägare till ett säsongskort. De dragna säsongskortsnumren är 1372523448, 1376031965, 1377991536 och 1373298529. Vi hoppas att samtliga åskådare får en trevlig tillställning på dagens match.

Ni ser dagens möte på Discovery+. Tillsammans med Discovery så erbjuder de en deal för discovery+ Total årspaket! Skaffa årspaketet för 199kr/månad (ord. pris 299kr/månad).

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att ta del av erbjudandet samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.