Dagens match mot IK Sirius

Idag klockan 17:30 ställs Östersunds FK mot Uppsala-laget IK Sirius i den sista Allsvenskan fotbollsmatchen innan sommaruppehållet startar.

Efter matchen mot AIK i måndags har spelarna nu laddat om och ändrat fokus mot dagens match. Spelartruppen genomförde det sista träningspasset igår på Jämtkraft Arena i ett fåtal plusgrader och regnskurar, och ser nu fram emot dagens möte som blir det sista innan cirka två veckors ledighet. Ni kan här se gårdagens intervju med Felix Hörberg där han ger sin syn på dagens match.

Under föregående säsong ställdes ÖFK mot blå-svarta Sirius vid två tillfällen. Första matchen i juni månad blev en förlust efter mål av Elias Andersson och Axel Björnström. Bortamötet på Studenternas blev en nagelbitare där Henrik Bellman avgjorde slutresultatet till 3-2 i den 84:e matchminuten, vilket innebar tre poäng i bagaget hem.

För er som sitter hemma i sofforna så ser ni dagens möte på Discovery+. Skaffa årspaketet för 299kr/månad för att se både Allsvenskan och Superettan.

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att teckna etta abonnemang samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.

Förutsättningarna inför matchen:
Arena: Jämtkraft Arena, Publik: 8 personer, Domare: Bojan Pandzic, Väder: 10 plusgrader och moln väntas, Underlag: Konstgräs