ÖFK-tv: Blair Turgott – ny engelsk spelare i ÖFK

Idag har ytterligare en spelare skrivit på för ÖFK – Blair Turgott. Turgott är 25 år, engelsman och kommer närmast från spel i England och Maidstone United FC.

Blair Turgott var och hälsade på i Östersund för någon månad sedan och bekantade sig då med klubben. Idag skrev han på ett treårskontrakt med ÖFK.

-Jätteroligt att vara här. Jag var här tidigare och hälsade på och gillade klubben och spelarna här. Nu är jag glad att ha skrivit på ett kontrakt och jag ska göra vad jag kan för att hjälpa laget, säger Turgott till ÖFK-tv.

Ian Burchnall har tillsammans med David Webb, ÖFK:s tekniska direktör, haft koll på Blair ett tag nu och är väldigt nöjda med sitt senaste nyförvärv.

-Vi kommer att använda honom som en attackspelare, säger Ian Burchnall. Vi får se om han ska spela mittfältare eller anfallare. Men någonstans högt upp i banan blir det.

Blair Turgott beskriver sig själv som en mittfältare med möjlighet att gå högre upp på planen. Privat gillar han mode och sport i alla dess former.

-I England har jag dessutom drivit en fotbollsskola tillsammans med mina kompisar. Det känns bra att bjuda tillbaka till samhället och hjälpa andra, säger Blair.