Allt du som åskådare behöver veta inför ÖFK-Hammarby

I dag är det en ny hemmamatch mot Hammarby med avsparkstid 17.30. Nedan följer info för dig som besökare, har du inte skaffat biljett är det hög tid att göra det. Kom ihåg att det alltid är billigare att köpa förköp än att köpa i biljettkassan på arenan (40 kr dyrare att köpa på plats). Du köper förköpsbiljett via ostersundsfk.ebiljett.nu eller i ÖFK-Shopen på Storgatan 26 som idag söndag är öppen till 16.00

Avtackning

Se till att vara på plats minst 30 minuter innan matchstart då vi ska tacka av våra hjältar och legendarer som lämnar oss efter säsongen. Hjälp oss ge dem det avsked de förtjänar.

Entréer öppna från 15.30

• Östra (10 vändkors)
  • Södra (4 vändkors) (Hammarbys supportrar)
  • Västra (2 vändkors)

Vi rekommenderar att samtliga besökare kommer i tid då noggrann visitation kommer och måste genomföras på samtliga besökare. entréer öppnar som vanligt 2 timmar innan avspark alltså 15.30.

Till Restaurang Hörnsparken

Kommer det vara uppsnack som vanligt med Ian Burchnall kl 16.25.

Matchens ERBJUDANDE

Matchens erbjudande är 25% rabatt på ett köp i Arenashopen.

Parkering

Parkeringsytorna är endast de två parkeringarna närmast Maxi, då annat event på Östersunds Arena nyttjar den stora parkeringen mittemot Jämtkraft Arena. Som vanligt kostar det 20 kronor. Bakom västra läktaren parkerar bussar/minibussar från Hammarbys supportrar.

Stadsbussarna
Väljer man inte att ta bilen till matchen är Stadsbussarna ett utmärkt alternativ. Fotbollsbussen avgår från Östersunds Centrum till Jämtkraft Arena 60 minuter & 40 minuter innan avspark och det är gratis att åka med fotbollsbussen. Efter avslutad match går fotbollsbussen 15 minuter & 35 minuter ner till Östersunds Centrum
Det går även att åka ordinarie linje till Jämtkraft Arena då åker man linje 2 eller Linje 14. Se tidtabell på www.stadsbussarna.se  30 kr vuxen (20 år & uppåt) 15 kr barn (7-19 år)

Rökförbud
Matchorganisationen i Östersunds FK vill göra er alla besökare uppmärksamma på den nya lagstiftningen som trädde i kraft för en tid sedan och berör Jämtkraft Arena…

Enligt 6 kap. 2 § p. 8 lagen om tobak och liknande produkter är det sedan den 1 juli 2019 förbjudet att röka bl.a. på inhägnade platser utomhus som huvudsakligen är avsedda för idrottsutövning (t.ex. fotbollsarenor).

Att anläggningen huvudsakligen är avsedd för idrottsutövning innebär att den kan användas även för andra aktiviteter och arrangemang, t.ex. konserter och mässor, och ändå omfattas av rökförbudet. Tillämpningen av bestämmelsen förutsätter inte heller att ett idrottsarrangemang eller annan offentlig tillställning anordnas på platsen. Rökförbudet är alltså inte inskränkt till vissa händelser eller tider utan gäller ständigt. Rökförbudet gäller inte bara platser för själva idrottsutövandet utan även platser som används för andra ändamål, exempelvis försäljning, under förutsättning att platserna ligger inom det inhägnade området.

Matchprogram

Inför denna säsong har ÖFK beslutat att inte sälja några matchprogram, därför rekommenderar vi Er att ladda ner ÖFK-Live där appar finns för att få det senaste nytt inför matchen. Följ oss via sociala medier Facebook, Instagram & Twitter för att få det senaste nytt inför avspark även.

Försäljningsställen Öppna

• Stora kiosken plan 2 Östra läktaren
  • Två kiosker markplan Östra Läktaren
  • Souveniershop både Östra läktaren & Västra läktaren
  • En Kiosk bakom Norra Läktaren
  • Restaurang Hörnsparken alltid uppsnack med Ian Burchnall.
  • Två kiosker bakom Bilbolagetsläktare Västra.

Som vanligt sjunger vi upp till Rött & Svart Pumpar Hjärtat inför avspark.

Vi ses i eftermiddag på Jämtkraft Arena!