Sponsorerna fortsätter att stödja ÖFK

Det har varit en turbulent vecka för Östersunds Fotbollsklubb. Men några som inte räds den senaste tidens händelser är klubbens sponsorer.

-Jag ser ingen anledning till att vi skulle upphöra med vår sponsring, säger Nils-Åke Hallström, vd på Hallströms verkstäder. Tvärtom!

Under den senaste veckan har det hänt otroligt mycket inom ÖFK, man kan lugnt påstå att det har varit en turbulent vecka. Diskussionerna har varit många och fansen är på vissa håll oroliga över att ÖFK:s tid som Allsvensk toppklubb skulle vara över.

Många ställer sig frågan vad som händer nu i klubben? Några som däremot inte tvekar när det gäller fortsatt stöd till föreningen är Nils-Åke Hallström på Hallströms verkstäder, hans företag har varit sponsor åt ÖFK sedan i början av 2000-talet.

-Självklart har vi följt den senaste tidens händelser men vi anser att klubben behöver vårt och andras stöd nu om någon gång. Intresset för ÖFK är fortfarande väldigt stort i Jämtland, menar Nils-Åke Hallström.

-Jag gladdes förstås åt alla framgångar för laget senaste tiden. Jag känner att jag har fått riktigt bra valuta för pengarna när jag har sponsrat klubben. Nu behöver de oss sponsorer som allra bäst. För min del har jag aldrig haft några tankar att avsluta min sponsring, förklarar Nils-Åke.

-Jag ger uttryck för mina känslor till alla mina vänner som jag träffar, jag tror att de flesta som sponsrar klubben känner likadant som mig.

En annan sponsor som varit ÖFK trogen de senaste åren är Stig Eklund, vd för Stavre Mobile Service.

-Jag känner likadant. Jag tycker att när det blåser runt klubben, som det gör nu, så är det nu som de behöver oss. Det är klubben som vi älskar och jag tycker att ÖFK är en otroligt viktig motor för Jämtland.

Stig Eklund ser också nyttan av att sponsra klubben.

– Jag är otroligt positiv. Jag är mer angelägen att sponsra klubben nu. Jag kommer inte att minska min sponsring kommande säsong, dessutom ser jag nyttan av min sponsring. Den gångna säsongen hade jag reklam på ÖFK:s bortaställ och jag har aldrig fått så mycket uppmärksamhet och feedback som den sponsringen gav oss. Dessutom får jag in kunder via ÖFK:s nätverk.

En av de större kunderna som Stavre Mobile Service fått in kom just via ÖFK:s nätverk och Stig tror att ÖFK även i framtiden kommer att vara med i toppen av Allsvenskan.