ÖFK förklarar anmälan mot klubben från förbundet

Idag har det framkommit att Svenska Fotbollförbundet har upprättat en anmälan till diciplinnämden och representantskapsmötet mot Östersunds FK.

-Det här är helt naturligt och inget konstigt. Anmälan kommer att vara vilande under den rättsprocess som pågår mot vår före detta ordförande, Daniel Kindberg, säger Martin Johansson, vd i ÖFK.

ÖFK har vetat om att Svenska Fotbollförbundet upprättat en anmälan i några veckor och har haft en löpande dialog med förbundet och så sent som idag har ÖFK skickat över olika dokument utan att förbundet har krävt detta.ÖFK känner trygghet i den dokumentation som vi har och har haft.

-Vi kommer att bistå Svenska Fotbollförbundet om de har frågor framöver, förklarar Martin Johansson.

Anmälan till diciplinnämnden och representantskapsmötet ligger vilande under den rättsprocess som startar den 24 april mot föreningens före detta ordförande Daniel Kindberg.